tisdag 17 januari 2012

Äventyret kan börja!

Idag är det exakt ett år sedan jag kom hem från Afrika efter den förra resan med Rosa Bussarna. Idag har jag också börjat packa! 

Just nu står en halvfull resväska på golvet. Blir intressant att se vad den väger när jag är klar… antagligen får jag ta ur en del - och då ska gudarna veta att jag inte har tagit med något onödigt! Nästan inget, i alla fall J 

Det här blir mitt sista inlägg innan avfärd. När nästa blir står skrivet i stjärnorna. Men antagligen blir det någon av de första kvällarna. I Rio lär det ju inte vara svårt att hitta internetcaféer. 

Idag har jag fixat färdigt allt som behöver ordnas. Sedan har jag tömt och avfrostat frysen och varit med krukväxterna och lite frysvaror till mamma, där jag också åt middag. 

I morgon blir det tvätt, städ, packa klart och sedan ska jag bli bjuden på stans nyaste restaurang. Vad glad och tacksam jag är över en sådan vän som vill önska trevlig resa på det fantastiska sättet! 

Sent på kvällen, efter bilfärd till Jörn, intar jag min liggplats på tåget. Därefter går det väl ”som på räls” till Arlanda. Där har jag stämt träff med en känd och en sedan tidigare okänd reskamrat för gemensamt käkande innan vi träffar de övriga klockan 17. Nån timme senare sitter vi på planet och äventyret kan börja! 

Ha det bra alla vänner och glöm aldrig att jag blir glad av kommentarer i bloggen :)

9 kommentarer:

  1. O så spännande att få följa din resa! Hoppas på frekventa inlägg - i den mån det går förstås:) Du ska ju njuta av resan också. Ha det fantastiskt och hälsa kända reskamrater så mycket från mig! Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa! Jag tänkte på dig idag, och ska självfallet hälsa till de (fyra så vitt jag vet) du känner. Kram! Vi ses väl sista söndan i mars!?!

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa! /Leif

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Tack Leif! Jag ska göra mitt bästa :)

    SvaraRadera
  5. ha det gott mi vän ! Ser fram emot att läsa om dina äventyr !!! kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Jag är spänd på dina första intryck av Sydamerika, Elisabet.
    Buenos Aires och köttet som man läst så mycket om var
    ingen höjdare direkt tycker jag.
    Vinerna är ju bra men vänta bara Elisabet tills ni kommer
    till Chile. Där kan man tala om nam-nam.
    Sverige och svenskarna är mycket väl sedda i Chile
    efter juntans härjningar på 70-talet. Hoppas ni får tillfälle att
    besöka några vingårdar där.
    Det var inte helt enkelt att kunna kommentera här.
    Nu är jag iaf reggad och kan kommentera dina inlägg.
    Kom igen.

    Jag väntar spänt på ditt första inlägg.

    /pawik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej pawik och tack för ditt inlägg! Så bra att du fick det till att funka!
      Sydamerika är fantastiskt vackert, människorna vänliga och det finns mycket roligt och intressant att göra och se här. Jag njuter till fullo!

      Radera